Dagens gang

I Specialklyngens institutioner har vi fokus at strukturere alle dage meget ens for at skabe forudsigelighed og rammer, som vores børn kan føle sig trygge ved.

Hverdagen i Ragnhild er struktureret ud fra følgende:

• Ragnhild åbner, og morgenholdet tager imod de børn, der ankommer med den første bus. De børn, der har brug for det, får morgenmad.
  • De sidste børn ankommer med bus. Vi holder morgensamling på vores stuer, og derefter er der leg og aktiviteter, som bliver tilrettelagt efter barnets behov. Her er der også mulighed for, at terapeuten deltager og træner med barnet.
  • Vi spiser frokost. Der tilbydes også mellemmåltider i løbet af dagen.
  • De børn, der har behov for det, bliver lagt til en lur. De børn, der ikke sover, deltager i leg og aktiviteter på enten stuerne, fællesarealerne, terapirummet eller legepladsen.
  • Busserne henter børnene til hjemtransport.
  • Ragnhild lukker kl. 16.15, hvor alle børn enten er kørt med bus eller hentet af forældre.